Susanne Petersson - träningscoach och din vägvisare i uthållighetsträning!

Vill du förbättra din grenteknik, bli uthålligare, starkare eller helt enkelt komma igång med träningen?

 

Jag hjälper dig med löpning, löpteknik och funktionella styrkeövningar samt löpstyrka. Även rullskidor.

Vintertid blir det fokus på skidteknik, klassiskt och skejt.

 

Som idrottslärarutbildad och med en bakgrund som elitorienterare (sommar och vinter), längdskidåkare och löpare i kombination av en lång erfarenhet av att träna elit såväl som ungdomar och motionärer har jag både erfarenheten och verktygen för att du ska lyckas.

Som personlig tränare utgår jag alltid från dina villkor, ambitioner och förutsättningar. Jag jobbar med en helhetssyn där jag ser över dina styrkor och svagheter.

 

Träning utomhus

Jag fokuserar på utomhusträning då jag vill komma ifrån stressen på gymmen och istället satsa på frisk luft i en mer avslappnad miljö.

 

Exempel på vad jag som personlig tränare kan hjälpa dig med:

- Förbättra din grenteknik

Vill du få ut mer av din träning samt minska risken för skador? Med rätt teknik blir det dessutom roligare att träna.

 

- Utveckla din styrka

Vill du bli starkare? Eller mer explosiv? Jag jobbar framförallt med funktionell styrketräning. Jag jobbar mest grenspecifikt med kroppen som redskap. Genom att jobba med funktionella styrkeövningar gör det att flera muskelgrupper aktiveras, vilket ger en snabbare och bättre effekt på träningsresultaten.

 

- Kom igång med träningen

Har du tänkt att du ska komma igång med träningen men att klivit dit känns alldeles långt? Jag hjälper dig att hitta glädjen i träningen och det som driver dig. Den kickstart som du behöver för att få träningen till en del av din livsstil.

 

Hur går det till?

Som coach pratar eller mailar jag gärna med dig innan passet för att skapa sig en bild av din träningsbakgrund och dina önskemål. Detta ligger också till grund för hur jag lägger upp det kommande träningspasset.

Vi träffas på lämplig plats i Sundsvall.

 

Ett typiskt träningspass med PT

Vi värmer upp i en takt som passar dig. Lugnt och skönt. Vad som händer härefter beror på vad det är ni önskar hjälp med. Vanligast är att vi kör ett teknik eller intervallpass.

 

Teknikpass

Jag hjälper dig att hitta ett effektivt löpsteg, alt en effektiv skidteknik, där belastningen på ländrygg/höfter/knän är så liten som möjligt. Och löpningen och skidåkningen blir så rolig och du får ut det mesta av träningen.

 

Intervallpass

Här kan det bli åka av om man känner för det! Långa som korta intervallupplägg är möjliga. Jag springer allt som oftast med, men ibland kan jag stå vid sidan med stoppuret i högsta hugg. Löpskolning, stegringslopp och specifika styrkeövningar kör vi i mån av tid och behov, men ofta är de ett inslag i uppvärmningen.

 

Vem tar hjälp av en PT?

Jag har som ambition att jobba med allt från ambitiösa löpare som vill bättra sin tid på exempelvis milen till de som kämpar för att orka runt 5 kilometer utan att börja gå. Eller de som vill åka skidor utan att falla i nedförsbackarna och ständigt ha bakhalt, till de som vill få en bättre teknik i klassiskt som skate och helt enkelt kunna åka fortare. Även träning mot Vasaloppet!

 

Se respektive flik på sidan:

PT för en eller två

PT Small group 3-6 pers

Familjekul på skidor